Predicting severity of community-acquired pneumonia with AMBU-65/CURB-65 sc - Evidencio
Predicting severity of community-acquired pneumonia with AMBU-65/CURB-65 score (copy)
Prediction tool to define community acquired pneumonia severity on presentation to hospital, recommended by the British Thoracic Society. 
Forschungsautoren: Lim W, van der Eerden MM, Laing R, Boersma W, Karalus N, Town G, Lewis S, and Macfarlane J.
Version: 1.2
  • Öffentlich
  • Pulmonologie
  • {{ modelType }}
  • Details
  • Algorithmus validieren
  • Eingabe speichern
  • Eingabe laden
Anzeige
Einheiten

{{section.title}}

Berechnen Sie das Ergebnis

Legen Sie weitere Parameter zur Durchführung der Berechnung fest

Calculated CURB-65/AMBU-65 score: points

{{ resultSubheader }}
{{ chart.title }}
Ergebnisintervall {{ additionalResult.min }} bis {{ additionalResult.max }}

Bedingte Informationen

How this model should be used:
The CURB-65/AMBU-65 model is a one step strategy for stratifying patients with CAP into risk groups according to risk of mortality at 30 days.1

  • Patients with CURB-65 scores 0 and 1 are at low risk of mortality (<2%) and might be suitable for management as hospital outpatients or by their general practitioner.
  • Patients with a score of 2 are at intermediate risk of mortality (9%) and should be considered for hospital supervised treatment.
  • Patients with  a score >2 are at high risk of mortality (>19%) and should be treated in hospital. Initial care in an intensive care or high dependency unit may be appropriate in those with the highest scores.
Note:
Although low serum albumin was identified as a strong independent prognostic variable in addition to the CURB score for predicting 30 day mortality, it was not included in the final model as it is not a routinely available test in many hospitals. If serum albumin level is at your disposal, you might consider using a more extended model including serum albumin.

Source:
  1. Lim WS, van der Eerden MM, Laing R, et al. Defining community acquired pneumonia severity on presentation to hospital: an international derivation and validation study. Thorax. 2003;58(5):377-82.

{{ file.classification }}
PRO
Anmerkung
Notizen sind nur im Ergebnis-Download sichtbar und werden von Evidencio nicht gespeichert.

Dieses Algorithmus wird zu Bildungs-, Schulungs- und Informationszwecken bereitgestellt. Es darf nicht zur Unterstützung der medizinischen Entscheidungsfindung oder zur Erbringung medizinischer oder diagnostischer Leistungen verwendet werden. Lesen Sie unseren vollständigen disclaimer.

Zugrunde liegende Algorithmen Teil von
Kommentare
Kommentar
Bitte geben Sie einen Kommentar
Kommentare sind für jeden sichtbar.

Algorithmus-Feedback

Noch keine Rückmeldung 1 Kommentar {{ model.comments.length }} Kommentare
An {{ comment.created_at }} {{ comment.user.username }} ein nicht mehr registrierter Autor schrieb:
{{ comment.content }}
logo

Bitte melden Sie sich an, um die Evidencio-Druckfunktionen zu aktivieren

Um die Evidencio-Druckfunktionen nutzen zu können, müssen Sie angemeldet sein.
Wenn Sie keinen Evidencio-Community-Account besitzen, können Sie sich kostenlos ein persönliches Konto erstellen:

https: // www. evidencio.com/registration

Gedruckte Ergebnisse - Beispiele {{ new Date().toLocaleString() }}


Vorteile des Evidencio-Community-Kontos


With an Evidencio Community account you can:

  • Create and publish your own prediction algorithms.
  • Share your prediction algorithms with your colleagues, research group, organization or the world.
  • Review and provide feedback on algorithms that have been shared with you.
  • Validate your algorithms and validate algorithms from other users.
  • Find algorithms based on Title, Keyword, Author, Institute, or MeSH classification.
  • Use and save prediction algorithms and their data.
  • Use patient specific protocols and guidelines based on sequential algorithms and decision trees.
  • Stay up-to-date with new algorithms in your field as they are published.
  • Create your own lists of favorite algorithms and topics.

A personal Evidencio account is free, with no strings attached!
Join us and help create clarity, transparency, and efficiency in the creation, validation, and use of medical prediction algorithms.


Disclaimer: Berechnungen allein sollten niemals die Pflege der Patienten vorschreiben und ersetzen kein professionelles Urteilsvermögen.
Evidencio v3.35 © 2015 - 2025 Evidencio. Alle Rechte vorbehalten